1396/3/8 9126

گزارشات نشان می دهد رشد مناطق کشاورزی ارگانیک در آلمان افزایش یافته است.

در سال ۲۰۱۶ در ایالتی از آلمان روی داد

توسعه کشاورزی ارگانیک در آلمان


به تازگی از سوی وزارت کشاورزی و محیط زیست و اداره کشاورزی، ایمنی غذا و شیلات ایالت کْلِنبورگ-فورپومِرن۱ آلمان، گزارشی منتشر شد که نشان می دهد میزان رشد مناطق کشاورزی ارگانیک در حدود ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار در سال ۲۰۱۶ بوده است.

به گزارش ایانا از سایت freshplaza، در پایان سال ۲۰۱۶، یک هزار و ۹۹ مزرعه موفق به دریافت گواهی معتبر سازگار با محیط زیست اتحادیه اروپا (EU-Eco-regulation) شدند. این درحالی است که نزدیک به ۸۴۳ شرکت کشاورزی در حدود ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی ارگانیک، - تقریبا یک پنجم مزارع - را در اختیار دارند.
 
تیل باکهاوس"Till Backhaus" ، وزیر کشاورزی و محیط زیست گفت: "میزان سهم زمین مورد استفاده برای کشاورزی ارگانیک ۹,۸۵درصد بود و این میزان با مقایسه متوسط ​​ ۷.۰ درصد دولت فدرال در سال ۲۰۱۶، می تواند دستاورد خوبی باشد. همچنین، انتظار می رود کْلِنبورگ-فورپومِرن، در طول زمان نقش رهبری را در اقتصاد بازی کند."

همچنین به نظر می رسد در سال ۲۰۱۷ میزان وسعت زمین های کشت ارگانیک ، افزایش یابد چراکه در ۴ ماه نخست، ۲۰۰۰ هکتار توسط ۱۹ شرکت کشاورزی، به مزارع ارگانیک افزوده شده است. به گفته باکهاوس، قیمت مناسب برای تولیدات یک عامل مهم برای کشاورزی موفق است ؛ به طوری که این موضوع در کشاورزی ارگانیک هم صدق می کند، وی تاکید کرد: "این درحالی است که علاوه بر مزارع مرسوم، مزارع ارگانیک رقابت سختی در اروپا دارند. بنابراین افزایش در مقدار عملکرد باید با رشد مستمر و بازار محور همراه باشد."

وی گفت:"هدف این است که به تنظیم سیاست های کشاورزی برای رویارویی با چالش های رو به رشد و گسترش کشاورزی ارگانیک در ایالت کْلِنبورگ-فورپومِرن اقدام شود." همچنین مزارعی که به کشاورزی ارگانیک تبدیل شوند می توانند یارانه ای ۲۶۰ یورو برای هر هکتار از زمین های زراعی و یا مرتع، ۸۳۵ یورو برای هر هکتار از سبزیجات، ۸۳۵ یورو برای هر۱۱۵۰ هکتار از زمین های زراعی دائمی دریافت کنند.

قرار است به عنوان بخشی از برنامه ‘Ökokompetenz Mecklenburg-Vorpommern ۲۰۲۰’ ، ۹۰ درصد هزینه خدمات مشاوره برای مزارع ارگانیک پرداخت شود. این درحالی است که در سال ۲۰۱۶، کشاورزان بیشتری تصمیم گرفتند تا مزارع خود را به مزرعه ارگانیک تبدیل کنند. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در حدود ۱۳ هزار هکتار زمین در کْلِنبورگ-فورپومِرن به کشاورزی ارگانیک تبدیل شد. 
 
با وجود عدم قطعیت مقررات اتحادیه اروپا ، در بسیاری از ایالت های فدرال شرایط بهبود یافته و قیمت محصولات ارگانیک ثابت مانده است. همچنین با توجه میزان رشد کشت میوه و سبزی و پرورش دام ارگانیک نشان از پتانسیل بالقوه مزارع ارگانیک در کْلِنبورگ-فورپومِرن دارد. در سال ۲۰۱۶ خانوارهای آلمانی ۹,۴۸ میلیارد یورو برای مواد غذایی و نوشیدنی ارگانیک، هزینه کردند. که افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.
 
هدف دولت در کْلِنبورگ-فورپومِرن، افزایش سهم زمین های کشاورزی ارگانیک ، در میان مدت، به ۱۵۰ هزار هکتار است و همچنین تا سال ۲۰۲۰، برای رشد سالانه ۵۰۰۰ هکتار در سال برنامه ریزی کرده است. این درحالی است که سیاست های کشاورزی به طور قابل توجهی به تحکیم، تثبیت و کشت کشاورزی ارگانیک و ایجاد کشاورزی ارگانیک به عنوان یک علامت تجاری ایالت کْلِنبورگ-فورپومِرن کمک خواهد کرد. در کْلِنبورگ-فورپومِرن کشاورزی ارگانیک نقش مهمی در سیاست های کشاورزی ایفا می کند و این امر به ویژه در سیاست های مربوط به رفاه حیوانات و الزامات مسایل زیست محیطی کشاورزی ارگانیک، به طور مشخص و روشن آمده است. 
 
هدف از برنامه کشاورزی ارگانیک دو مورد است؛ در وهله نخست ، ترکیب کشاورزی ارگانیک با سلامت و گردشگری در کْلِنبورگ-فورپومِرن است . در وهله دوم، توسعه مفاهیم بازاریابی مناسب ، به طوری که در زمان خرید ، به مصرف کنندگان اطلاعات بیشتری در مورد محصولات کشاورزی ارایه کند.
 
 
پی نوشت:
۱- کْلِنبورگ-فورپومِرن، به آلمانی، Mecklenburg-Vorpommern، یکی از شانزده ایالت آلمان است. این ایالت شامل دو منطقه مکلنبورگ و فورپومن و پایتخت آن شهر شوریناست.

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی