1396/10/14 2639

پنل چشم‌انداز انجمن مواد غذایی آمریکا پیش‌بینی‌هایی را درباره روند استفاده از مواد غذایی برای سال ۲۰۱۸ انجام داده است.

روند غذایی سال ۲۰۱۸ طبق پیش‌بینی انجمن غذای آمریکا


پنل چشم انداز انجمن مواد غذایی آمریکا (Specialty Food Association) پیش‌بینی‌هایی را درباره روند استفاده از مواد غذایی برای سال ۲۰۱۸ انجام داده است، که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. به گزارش " prnewswire "، دنیس پورسل، سرپرست محتوا انجمن تخصصی غذا، می‌گوید: "روند پایداری و سلامت در سال ۲۰۱۸ به صورت موازی انجام می‌شود. همچنین این پنل پیش‌بینی می‌کند از جلبک بیشتر و سایر پروتئین‌های گیاهی و محصولاتی که در راستای کاهش زباله‌های مواد غذایی هستند، استفاده شود. در حالی که بسیاری از این موارد با سلامتی و انتخاب‌های بهتر و تقاضای مصرف کنندگان پیش می‌رود. "

 

برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

- مواد غذایی گیاهی: گزینه‌های گیاهی در بسیاری از گروه‌ها فراتر از جایگزین‌های گوشتی گسترش می‌یابند. بخش‌هایی همچون پنیر و دسرهای یخ زده در زیر شاخه‌های گیاهی ، جلبک‌ها به عنوان جایگزین گوشت، طرفداران بیشتری دارند. سال ۲۰۱۸ استفاده از غذاهای گیاهی خواهان بیشتری دارد .
 

- محصولات با قابلیت استفاده مجدد: از آنجایی که آگاهی مصرف کنندگان در ایالات متحده نسبت به هدررفت مواد غذایی افزایش یافته ، از این رو محصولاتی از مواد ی تهیه شده که جزو زباله در نظر گرفته می‌شود، به طوری که در حال حاضر شاهد تولید آب میوه‌ها یی هستیم که از میوه‌های درجه دوم، خرد شده تهیه می‌شود.
 

- شیرین کننده‌ها: شکر از جمله مواد غذایی است که در ابتدای فهرست رژیم غذایی افراد قرار دارد. از این رو مصرف کنندگان ، به شیرین کننده‌های جایگزین دارای کالری کمتر و و همچنین اثرات پایدار گرایش پیدا کرده اند . بنابراین در تهیه شربت از خرما، سورگوم و حتا یاكون (نوعی سبزی ریشه ای است) به عنوان گزینه‌های شیرین کننده استفاده می‌شود.
 

- برچسب زدن محصول (labeling ۲,۰.): برچسب زدن محصولات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. چراکه مصرف کنندگان به دنبال آگاهی بیشتر درباره منابع عناصر و زنجیره تامین هر یک از اقلام در سبد خرید خود هستند. همچنین شفافیت درباره محصولات تراریخته ( GMO )، یکی از مواردی است که جزو اولویت‌ها است.
 

- غذاهای خاورمیانه: غذاها مانند هوموس (۱)، پیتا (۲) و فلافل از جمله غذاهایی هستند که خواهان بیشتری دارد ، اما اکنون مصرف کنندگان می‌خواهند تا سنت‌های عمیق، تفاوت‌های منطقه ای و ترکیبات کلاسیک فرهنگ‌های خاورمیانه را کشف کنند، که از ان جمله می‌توان به فرهنگ ایرانی‌ها، اسرائیلی‌ها، مراکشی‌ها، سوری و لبنانی‌ها اشاره کرد.
 

- ظهور نان سنتی: اگرچه در سال‌های اخیر توجه زیادی به محصولات بدون گلوتن شده است، اما از سوی دیگر، نان‌های سنتی نیز با فرایند تولید همراه با بهره بردن از پروتئین‌ها و سبزیجات افزایش یافته است. این درحالی است که نانوایی‌ها از دانه‌های محلی استفاده ، و آن را آرد کرده و پس از زمان لازم برای تخمیر ، به شیوه ای مناسب، نان را عرضه می‌کنند.
 

 انجمن تخصصی غذا (Specialty Food Association) ، یک انجمن بین‌المللی غیرانتفاعی و متشکل از واردکنندگان و کارآفرینان است، که در سال ۱۹۵۲ در نیویورک تاسیس شد و ۳۵۰۰ عضو در ایالات متحده و خارج از کشور دارد.

منبع
ایانا

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی