1396/4/30 1780

مدیر اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان از جذب 8.5 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون خبر داد

مدیر اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد

جذب ۸/۵ درصدی تسهیلات مکانیزاسیون در همدان


مدیر اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان از جذب 8.5 درصدی تسهیلات مکانیزاسیون خبر داد و گفت: 18.5 میلیارد تومان پرونده دریافت تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده است.
 
به گزارش ایسنا، اکبر راستار چهارشنبه 28 تیر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سهمیه استان همدان در تسهیلات مکانیزاسیون بیش از 68 میلیارد تومان است، اظهار کرد: سهمیه استان همدان در دریافت تسهیلات مکانیزاسیون 68 میلیارد و 537 میلیون تومان است که تا کنون 8.5 درصد آن جذب شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه مکانیزاسیون زیربنای توسعه پایدار کشاورزی است، تصریح کرد: هر گونه تکنیک و ابزار برای افزایش بهره‌وری کشاورزی در بخش مکانیزاسیون است. راستار ادامه داد: بیش از 29 میلیارد تومان در بخش نیرو محرکه، 8 میلیارد و 840 میلون تومان در بخش زراعت، 7 میلیارد در بخش باغ و گلخانه، 96 میلیارد تومان در بخش دام و طیور، 1.5 میلیارد تومان در بخش شیلات، 2 میلیارد تومان در بخش گیاهان دارویی، 2 میلیارد تومان در بخش جنگل و مرتع و بیش از یک میلیارد تومان در بخش حفظ نباتات به کشاورزان تسهیلات داده خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه امسال خط پنجم مکانیزاسیون به کشاورزان پرداخت می‌شود،  تأکید کرد: خط پنجم مکانیزاسیون کشاورزی با سود 15 درصد و سهم آورده 20درصدی متقاضی پرداخت می‌شود. راستار با بیان اینکه عمده تسهیلات در 6 ماهه دوم سال جذب می‌شود، خاطرنشان کرد: استان همدان در جذب و پرداخت خط اول و دوم تسهیلات مکانیزاسیون خوب عمل کرده است.
 
مدیر اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه تسهیلات مکانیزاسیون در زیربخش‌های نیرومحرکه، زراعت، باغ، گلخانه، دام و طیور، شیلات پرداخت می‌شود، عنوان کرد: در سالجاری گیاهان دارویی و جنگل و مرتع به خط تسهیلات مکانیزاسیون اضافه شده است.
 
وی اشتغال ایجاد شده در بخش مکانیزاسیون را 650 شغل اعلام کرد و افزود: در سال گذشته سهیمه استان همدان در جذب مکانیزاسیون 52 میلیارد و 190 میلیون تومان بود که توانست 53 میلیارد و 800 میلیون تومان جذب شود که با این اعتبار 650 شغل در حوزه مکانیزاسیون ایجاد شده است.
 
راستار با اشاره به اینکه استان همدان رتبه پنجم کشور را در جذب تسهیلات مکانیزاسیون دارد،  یادآور شد: سال گذشته از 52 میلیارد و 190 میلیون تومان تسهیلات 52 میلیارد و 800 میلیون تومان معادل 105 درصد اعتبارات جذب شده است. وی با بیان اینکه 60 درصد تراکتورها و 65 درصد کمباین‌های استان فرسوده است، گفت: استان همدان از نظر قوه اسب بخار مکانیزاسیون در کشور اشباع شده و در حال حاضر بحث جایگزینی تراکتورهای فرسوده مطرح می‌شود که هنوز طرحی از سوی دولت در این زمینه ارائه نشده است.
 
مدیر اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی شده 700 شغل در بخش مکانیزاسیون استان ایجاد شود. راستار با اشاره به فعالیت 68 تشکل مکانیزاسیون در استان، بیان کرد: 850 دستگاه انواع ماشین‌آلاتکشاورزی در 50 هزار هکتار از اراضی خدمات ارائه می‌دهند. وی گفت: استان همدان در تولید ماشین‌های کشاورزی یک قطب است به طوریکه 8 تولیدکننده ماشین‌آلات کاشت، داشت و برداشت و حتی کمباین دارد.
 

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی