1396/8/1 3714

کشاورزان تولیدکننده گل رز و داوودی در فیلیپین به تولید محصول ارگانیک روی آورده‌اند تا بتوانند محصولات خود را بهبود بخشیده و با بازارهای آسیای جنوب شرقی (آ‌.سه‌.آن) رقابت کنند.

پرورش گل ارگانیک توسط تولید کنندگان فیلیپینی


کشاورزان تولیدکننده گل رز و داوودی در لاترنیداد استان بنگوئت (Benguet) فیلیپین به تولید محصول ارگانیک روی آورده‌اند تا بتوانند محصولات خود را بهبود بخشیده و با بازارهای آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) رقابت کنند. به گزارش سایت "مانیل بولتن"، سرپرست روستای النو، جونی پوروک، در مصاحبه ای گفت :" برخی از کشاورزان از کود(مدفوع) مرغی استفاده و مشاهده کرده اند که اندازه گل های گل داوودی بهبود یافته اند، بنابراین برای انواع مشابه هم در تلاش هستند." همچنین با همکاری سازمان های دولتی و دانشگاه ایالتی بنگوئت Benguet (BSU)، کشاورزان قادر به پذیرش با شیوه‌های مناسب برای سایر کشورها هستند به طوری که شامل بسته بندی برای جلوگیری از آسیب در حمل و نقل می شود.
 
پوروک، به عنوان رئیس پیشین اتحادیه کشاورزان گل رز ، گفت: "ما یک انجمن متخصصان ارگانیک را تشکیل داده‌ایم تا از کودهای آلی حمایت کنیم." این درحالی است که موضع کشاورزان پس از توجه به افزایش اسیدیته خاک در روستای آلنو و با تاثیر بر تولید گل‌ها، تغییر کرده است. وی همچنین به آلودگی‌هایی که در فصل تابستان به علت گرمای خورشید و ایجاد قارچ در فصول بارانی به وجود می‌آید، اشاره کرد. به گفته پوروک، به عنوان یک تولید کننده گل رز، با توجه به مشاهدات در فصل باران، کودهای مصنوعی با بروز سیل شسته شده و در نتیجه نیاز است تا دوباره از کود استفاده شود، اما کود مرغی در خاک حتی پس از بارندگی می‌ماند. همچنین هزینه کود مرغ نسبت به کود تجاری کمتر است.
 
وی افزود: ارقام رُز گوناگون هستند و انواع مختلفی از آن در سال استفاده می‌شود. ما امیدواریم که دولت بتواند به ما در تهیه ارقام بهتر کمک کند تا گل‌های با کیفیت بهتری داشته باشیم و بتوانیم با گل‌های وارداتی رقابت کنیم." این درحالی است که النو ، به عنوان تولید‌کننده بزرگ گل رز در کشور به رسمیت شناخته شده است. لا ترنیداد، روزانه حدود ۲۰۰۰ دسته گل رز تولید می کند. به طوری که یک دسته ۲۴ گل دارد. گل رز‌ها در مناطق بارانگیز النو ، باهنگ، الاپانگ و بیننگ رشد می‌کنند. حدود ۸۰ درصد از تولید یا ۲۰۰ تا ۲۵۰ جعبه به طور متوسط ​​ روزانه به مانیل فرستاده می‌شود. النو، تولید حدود ۷۰ درصد گل رز، ۲۰ درصد آنتوریوم و ۱۰ درصد گل داودی را برعهده دارد.
 
پوروک گفت :" کشاورزان النو طی دهه ها برای تولید گل رز و داوودی از کودهای مصنوعی استفاده کرده‌اند به طوری‌که باعث ایجاد اسیدیته خاک شده و بر کیفیت گل‌ها تاثیر گذاشته است." وی گفت: "گذشته از اسیدیته، آفت "تریپس" آب گلبرگ‌ها را می‌مکد و باعث خشکی گل می‌شود و در فصل تابستان به عنوان یک مشکل بروز می‌کند در حالی که طی این سال ها، این مساله هرگز مورد توجه قرار نگرفته است." همچنین "تریپس" تولید گل رز را تا ۵۰ درصد در فصل تابستان کاهش می‌دهد. پوروک امیدوار است که دولت بتواند به آن‌ها برای مقابله با نیاز کیفی منطقه آ‌.سه‌.آن کمک کند. همچنین با توجه به بخش فرآوری می‌توان از مشتقات گل رز مانند روغن و عطر ، لوسیون استفاده کرد و این موضوع می‌تواند روی جذب سرمایه‌گذاران تاثیر گذار باشد.
منبع
ایانا

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی