1400/1/22 1566

مقرر شده است که هزینه خرید محصول از کشاورزان حداکثر تا ٢۴ ساعت بعد از خرید، به حساب آن‌ها واریز شود.

آغاز خرید گندم و کلزا از کشاورزان خوزستان


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آغاز خرید گندم و کلزا در خوزستان گفت: مقرر شده است که هزینه خرید محصول از کشاورزان حداکثر تا ٢۴ ساعت بعد از خرید، به حساب آن‌ها واریز شود.

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مقدمات خرید گندم و کلزا در استان خوزستان آماده است؛ خرید گندم و کلزا توسط ١۵٢ مرکز در سطح استان خوزستان انجام می‌شود که از این تعداد، ١٠۶ مرکز به خرید گندم و ۴۶ مرکز به خرید کلزا اختصاص یافته است.

وی گفت: از این ١۵٢ مرکز، ٣٩ مرکز استاندارد اعم از سیلو و کارخانه آرد، وظیفه ذخیره‌سازی طولانی‌مدت گندم را بر عهده دارند و پس از اتمام فصل خرید، گندم به سرعت از مراکز خرید به سیلوهای استاندارد انتقال خواهند یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت سیلوها در خوزستان، افزود: در سطح استان حدود ١٠ سیلو بدهی مالی تصفیه‌نشده داشتند که مشکل هفت سیلو حل شد و در حال حاضر سه سیلو  بدهی تصفیه‌نشده به دولت دارند که بر اساس دستورالعمل خرید، با سیلوهایی که بدهی تصفیه‌نشده داشته باشند، قرارداد جدید بسته نخواهد شد.

جهان‌نژادیان تصریح کرد: اگر سیلوهای دارای بدهی تصفیه‌نشده، بدهی‌های خود را با دولت تصفیه کنند، به مدار خرید گندم از کشاورزان باز خواهند گشت.

وی با اشاره به وضعیت خرید محصول کلزا در خوزستان نیز افزود: محصول کلزا توسط شرکت‌های روغن‌کشی ماهیدشت در کرمانشاه و نوید خلیج فارس در بندر امام خمینی خریداری می‌شود و اگر در خرید این محصول از کشاورزان با مشکل مواجه شوند نیز مراکز و نیروهای ما برای خریداری کلزا از کشاورزان آمادگی دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به نحوه پرداخت هزینه خرید محصول به کشاورزان، گفت: مقرر شده است که هزینه خرید محصول از کشاورزان حداکثر تا ٢۴ ساعت بعد از خرید، به حساب آن‌ها واریز شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آغاز خرید گندم و کلزا در خوزستان گفت: خرید گندم از کشاورزان از ٢٠ فروردین‌ماه در استان خوزستان به صورت رسمی آغاز شده و پیش از این نیز خرید کلزا در مناطقی از خوزستان آغاز شده است.

وی درباره حمل و نقل محصولات کشاورزی در خوزستان تصریح کرد: حمل و نقل محصول کلزا در اختیار شرکت‌های روغن‌کشی خریدار محصول است و برای حمل و نقل گندم نیز شرکت بین‌المللی حمل و نقل آبادان در نظر گرفته شده است که نمایندگان آن‌ها در شهرستان‌ها فعال شده‌اند تا مثل سال‌های گذشته، حمل و نقل گندم در سطح استان خوزستان به خوبی انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: پیش‌بینی بارندگی‌های فصلی نیز در نظر گرفته شده است و به تمامی مراکز در سطح استان به صورت کتبی اعلام شده که آمادگی لازم برای بارندگی‌های احتمالی را داشته باشند تا به گندم کشاورزان آسیبی وارد نشود.

جهان‌نژادیان در خصوص قیمت خرید گندم از کشاورزان افزود: در خصوص قیمت خرید گندم از کشاورزان، دولت تصمیم‌گیرنده است و هر نرخی که شرکت بازرگانی دولتی برای خرید گندم از کشاورزان به ما ابلاغ کند، ملزم به خرید با آن قیمت خواهیم بود.

وی گفت: آخرین نرخ اعلام‌شده برای خرید گندم از کشاورزان، هر کیلوگرم گندم معمولی ۴ هزار تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم ۴ هزار و ٢٠٠ تومان اعلام شده است.
منبع
ایسنا

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی