1396/11/21 1812

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: توسعه روستایی با رویکرد اشتغالزایی و درآمدزایی پایدار اولویت مسئولان در گنبدکاووس است و در این راستا کشت گلخانه‌ای و ارگانیک در روستاهای این شهرستان حمایت می‌شود.

افزایش کشت گلخانه‌ای و ارگانیک در روستاهای گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری عبدالقدیر کریمی, ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در چند ماه آینده گام‌های خوبی در راستای توسعه روستایی برداشته می‌‎شود و در قدم نخست سعی داریم با محوریت روستاهای مرکزی و دارای جمعیت بالا, درآمد پایدار در روستاها ایجاد کنیم. وی افزود: یکی از برنامه‌های شهرستان گنبدکاووس, در روستاهای بخش مرکزی و داشلی برون در مقیاس کوچک و بزرگ, ایجاد کشت گلخانه‌ای و ارگانیک است, تا به عنوان یک نماد و الگو ارائه کنیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در چند ماه آینده,  3-2 پروژه گلخانه‌ای به ارزش چند 10 میلیاردی در حوزه شهرستان صورت می‌گیرد و این امر در اشتغالزایی و درآمدزایی تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی یادآور شد: بزرگترین پروژه گازرسانی استان گلستان با اعتبار 14 میلیارد تومان, کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد, همچنین آب بندان 50 هکتاری توسط شرکت تعاونی صحرای سبز کرند با یک‌هزار و 5 نفر عضو و با 3 میلیون متر مکعب ذخیره آب, با اعتبار 22 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

 

کریمی گفت: در دهه فجر سال جاری, 223 پروژه عمرانی, اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار 85 میلیاردو 134 میلیون تومان با حضور استاندار و معاون وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی و به بهره برداری رسید. ارتش در همه حوزه ها به رشد و بالندگی رسیده است فرمانده سربازخانه شهید اسدالله پور نیروی زمینی در گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها مانند آموزشی, عملیاتی, علمی, خودکفایی, فرهنگی و اعتقادی به رشد و بالندگی رسیده و به آنچه در شان و تراز ملت بزرگ ایران است دست یافت.

 

سرهنگ اسماعیل نامنی اظهار داشت: همه این موفقیت‌ها و بالندگی‌ها مرهون استقلال کشورمان جمهوری اسلامی ایران هستیم که در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارند. وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار دیگر نیروهای مسلح, آمادگی کامل برای دفاع از وجب به وجب خاک ایران اسلامی را دارد و به همه امکانات و تجهیزات روز مجهز است. فرمانده سربازخانه شهید اسدالله پور نیروی زمینی ارتش در گنبدکاووس تصریح کرد: ما ارتشیان پای در رکاب ولایت هستیم و در همه عرصه های مختلف دریایی, هوایی, زمینی و هوایی, هر تهدیدی را در نطفه خفه می کنیم و اجازه هیچ تجاوزی نمی‌دهیم.

 

سرهنگ نامنی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی و بهره‌مندی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدابیر مقام معظم رهبری, در اوج آمادگی و اقتدار قرار داریم. وی یادآور شد: امروز با تلاش‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی, مسیر پروازهای داخلی و بین‌المللی از امنیت کامل برخوردار است و خلبانان تیز پرواز ما, به هیچ قدرتی جرات حضور در آسمان‌های کشور را نمی‌دهند. فرمانده سربازخانه شهید اسدالله پور نیروی زمینی ارتش در گنبدکاووس گفت: نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر برقراری امنیت در آب‌های کشور, در عرصه آب‌های بین‌المللی, کشتیرانی, امنیت را برقرار کردند. وی اظهار کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح و مردم شریف انقلاب اسلامی, تابع فرامین فرماندهی کل قوا, مقام معظم رهبری هستند و هر لحظه ایشان دستور بفرمایند, آماده جان‌فشانی و دفاع از همه مرزهای ایران اسلامی هستند.

منبع
تسنیم

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی