1396/10/21 2463

یک شرکت بسته بندی هلندی برای نخستین بار موفق به ساخت ظروف و سینی‌های با قابلیت ۱۰۰ درصد کودپذیر برای میوه و سبزیجات در بازار شد.

شرکت بسته‌بندی هلندی برای نخستین بار عرضه کرد

بسته بندی های با قابلیت تجزیه و کودپذیری برای میوه‌ها و سبزیجات


یک شرکت بسته‌بندی هلندی برای نخستین‌بار موفق به ساخت ظروف و سینی‌های با قابلیت ۱۰۰ درصد کودپذیر (compostable) برای میوه و سبزیجات در بازار شد. سال ۲۰۱۸، زمان خوبی برای ایجاد مراحل پایدار در زمینه بسته‌بندی است. در عین حال زمانی برای کاهش قیمت و عرضه ناکافی این گونه محصولات است. مارتن کیمن از شرکت بسته‌بندی Biopack اپینگدام (Appingedam) هلند می‌گوید: "ما برای نخستین‌بار در اروپا موفق به ساخت ظروف و سینی‌های با قابلیت ۱۰۰ درصد کودپذیر compostable (این دسته از مواد ۱۰۰ درصد تجزیه شده و قابلیت کودشدن و تغذیه برای درختان را داراست.) برای میوه و سبزیجات در بازار شده‌ایم و همچنین ظرفیت تولید در سال پیش رو افزایش می‌یابد."
 

بسته‌بندی بیوپک (Biopack) در حال حاضر ظرفیت تولید ۵۰،۰۰۰ واحد در در روز را دارد و طی ۲ سال این میزان باید به ۱۰ برابر افزایش یابد. بسته‌بندی بیوپک، دارای مجموعه‌ای گسترده از بسته‌بندی موادغذایی است که از فنجان گرفته تا سینی‌های غذا را شامل می‌شود. همچنین این محصولات ضد آب و در برابر نفوذ روغن مقاوم هستند و تحمل گرما تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد را دارند. کیمن می‌گوید: "ما ۹ گونه سینی و ظروف استاندارد برای صنعت تولید کرده‌ایم تا بتوان میوه‌ها و سبزیجات را با حجم کم بسته‌بندی کرد." وی افزود: "بسته‌بندی‌هایی که برای ۲، ۳ یا ۴ آووکادو، گلابی یا سیب بکار رود و چنانچه بیشتر نیاز باشد، می‌توانیم سینی‌های سفارشی را تولید کنیم."
 

از سوی دیگر، خبرهای اخیر حاکی از این است که رهبران اروپایی ممکن است به توافق برسند تا ضایعات مواد غذایی را تا ۲۰۵۰ به نصف برسانند و این می‌تواند خبر خوبی برای بسته‌بندی‌های بیوپک باشد. لازم به یادآوری است که مواد سلولزی (cellulose) از مواد چوبی کوچک‌تر و از طریق جمع آوری کاغذ به عنوان مواد خام تهیه می‌شود. درعین حال، ۱۰۰ درصد قابلیت کودپذیری دارد.

 

کیمن یادآور شد: "این یک راه‌حل بسیار پایدار به شمار می‌رود و ما همچنین یکی از نخستین‌ها در اروپا برای ساخت این نوع مواد بسته‌بندی هستیم. به طوری که این نوع بسته‌بندی حتی از گزینه‌ها در تایلند و چین که در حال حاضر ارائه می‌شود، بهتر است. چراکه آن‌ها از نیشکر ساخته شده و در فاصله‌های زیاد دچار صدمه می‌شوند. "وی همچنین اطمینان می‌دهد، قیمت در سطوح مشابه مانند محصولات پلاستیکی است. در عین حال وی معتقد است که این مواد آلی، پایدار و قابل بازیافت هستند و محصولی استاندارد در آینده خواهد بود. کیمن گفت: "هنگامی‌ که محصولات را در بسته‌بندی پلی استایرن (پلی‌استایرن، پلیمر مصنوعی از مونومر استایرن -یک ماده پتروشیمی- است که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد؛) می‌بینم، وسوسه می‌شوم تا به آن افراد زنگ برنم و بگویم که می‌توان این محصولات را به گونه‌ای متفاوت عرضه کرد."

منبع
ایانا
کلیدواژه:

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی