1396/9/9 1814

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: پویایی گردشگری و کشاورزی در گرو استفاده از استارتاپ‌هاست.

معاون استانداری لرستان:

پویایی گردشگری و کشاورزی در گرو استفاده از استارتاپ‌هاست


مهرداد غضنفری امرایی در نخستین استارتاپ ویکند گردشگردی و کشاورزی لرستان که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مقوله‌های مهم جامعه امروز ما اقتصاد و اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: این مقوله نیازمند دانش و علم است. وی با بیان اینکه امروز تولید محصولات از طریق شیوه‌های مدرن و جدید مورد نیاز است که دانش دانشجویان مبنای آن هستند، اظهار کرد: در هفته پژوهش باید نتیجه کار پژوهشگران دیده شود. معاون استانداری لرستان گفت: استفاده از یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی در استان، هنوز به فعلیت نرسیده است.

 

تجاری‌سازی بیشتر محصولات در گرو استفاده از افراد دارای تفکر و اندیشه است

غضنفری با تاکید بر اینکه پژوهشگران، مسیر پایداری در راستای توسعه را هموار می‌کنند، بیان کرد: پژوهشگران باید در راس هرم منزلت اجتماعی قرار گیرند چون این افراد نخبگان جامعه هستند. وی با اشاره به اینکه امروز حرف اول را در دنیا استارتاپ‌ها می‌زنند، افزود: ما نیز برای رسیدن به توسعه همه جانبه باید این ‌مسیر طی شود تا به توسعه همه‌جانبه برسیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گردشگری و کشاورزی، دو ظرفیت مهم استان دانست و با بیان اینکه برای پویایی دو موضوع گردشگری و کشاورزی باید از استارتاپ‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: ایده‌ها باید وارد بازار کار شوند و با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و حمایت دولت، باید از این ایده‌ها استفاده کرد. غضنفری اضافه کرد: در راستای تجاری‌سازی بیشتر محصولات باید از افرادی که دارای تفکر و اندیشه هستند استفاده شود.

 

در ادامه این مراسم رییس بنیاد ملی نخبگان لرستان با بیان اینکه  راه‌حل‌های نوین می‌تواند در رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی موثر باشد، اظهار کرد: کارهای دانش‌بنیان اقتصاد چابکی است که مبتنی بر نیروهای انسانی است. دکتر حمزه امیری با بیان اینکه باید  از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت پویایی اقتصاد در استان اقدام شود، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها نیز در سیستم‌های نوآفرینی و کارآفرینی می‌توانند نقش داشته باشند و در این راستا دولت به تنهایی قادر به ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان نیست. وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی، ایجاد حس خودباوری و  ارتباط با سرمایه‌گذاران از جمله اهداف استارتاپ است، اظهار کرد: باید این تفکر که کسب و کار با وام‌های کلان ایجاد می‌شود را از ذهن‌ها دور کنیم و از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های نخبگان بهره ببریم.

 

در ادامه این جلسه معاون ‌پژوهشی دانشگاه آزاد لرستان انجام برنامه ‎ های نظیر استارتاپ نیازمند همکاری سایر دستگاه‌هاست و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان را پیگیری کنیم. رضا میردریکوند با اشاره به اینکه چنانچه به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان را پیگیری کنیم، تصریح کرد: استارتاپ در کشورهای دیگر دنیا آغاز شده و از خروجی آن‌ها استفاده می‌شود و قطعا هدف از این کارها، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده و باید حمایت لازم برای تبدیل استارتاپ‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود. وی بیان کرد: باید با استفاده از استارتاپ‌ها، ایده‌های نوین را ثبت کرده و به مرحله تجاری‌سازی برسانیم.

 

مهرداد غضنفری امرایی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش که در سالن آمفی تئاتر دکتر شهریاری دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش مجموعه فعالیت‌های خلاق و نظام‌یافته‌ای شامل عناصر سخت و نرم‌افزاری و نیروی انسانی است، تصریح کرد: پژوهش بستر اقتدار، استقلال و توسعه‌ هر کشوری است، هرچند در تعاریف اذعان به این نکته داریم اما در مسیر حرکت و ساختار و عملکرد ما با دشواری‌هایی مواجه‌ایم. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: توفیقاتی در ساخت موشک، سلول‌های بنیادین و ترمیم سلول‌های عصبی حاصل شده که نتیجه توفیقات کشور بوده است. وی بیان کرد: دولت در سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه به خوبی این موارد را درنظر گرفته و باید بدانیم اگر به دنبال تقویت تولید ملی هستیم گام اول آن پژوهش است.

 

غضنفری گفت: در رسیدن به توسعه پایدار در مسیر مطمئن باید فرایند تصمیم‌گیری ما براساس یک پژوهش شکل گرفته باشد. معاون استاندار با بیان اینکه هدایت منابع مالی چنانچه در یک فرآیند حاصل از کارهای پژوهشی شکل گیرد می‌توان امیدوار به توسعه شد، ادامه داد: پنج درصد تولید ناخالص داخلی کشورها به پژوهش اختصاص دارند، در شرایط فعلی در ایران این رقم زیر نیم درصد است. وی با بیان اینکه بندهایی از سند چشم‌انداز به پژوهش اشاره دارد و باید از ساختارها و ظرفیت‌های کشور در افزایش سهم خود در تولید علم دنیا بکوشیم، افزود: 30 درصد از 223 اقدام ملی در سند چشم‌انداز به مقوله پژوهش ارتباط داشته است و در برنامه ششم توسعه در بندهای 46، 56، 64 و 65 به موارد تجاری‌سازی یافته‌های علمی تأکید شده است.

 

غضنفری یادآورشد: کسانی که در نوآوری تکنولوژی تلاش می‌کنند باید حاصل کار خود را ببینند و نباید فناوری‌ها و تحقیقات در قفسه‌ها قرار گیرند و لازم است فکر و اندیشه را به کالای قابل عرضه تبدیل کنیم. معاون استاندار لرستان اضافه کرد: پژوهشگر با نگاه موشکافانه و نقادانه به دنبال کشف حقیقت هستند و توجه به این قشر باید سکه رایج جامعه ما باشد چراکه آنها در رأس هرم اجتماعی قرار دارند. وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌ها باید به این مهم توجه کنند و دستگاه‌های اجرایی استان، مقامات ارشد  و دانشگاه‌های لرستان به عنوان زنجیره‌ای در راستای توسعه استان گام بردارند. غضنفری با اعلام اینکه سند علم و فناوری استان در حال تدوین و تصویب است، خاطرنشان کرد: امیدواریم حاصل کارمان رفع نقایص و رسیدن به اهداف‌مان باشد. در این مراسم از 64 پژوهشگر برتر استان با اهدای لوح تجلیل شد.

منبع
ایسنا

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی