1400/4/16 1274

اولین رویداد استارتاپی موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

اولین استارتاپ "نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های آن" برگزار می‌شود


مدیر مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: اولین رویداد استارتاپی مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با هدف جلب ایده‌های نوآورانه در زمینه «بسته بندی عناب و فرآورده های آن» و به منظور حمایت از این ایده‌ها تا مرحله تولید محصولات قابل عرضه به بازار، ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود.

مهدی ابراهیمی، امروز سه شنبه ۱۵ تیرماه به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه محصول عناب در ایران تاکنون آن گونه که شایسته آن است مورد توجه قرار نگرفته و بسیاری از مردم هنوز از خواص و ویژگی‌های ممتاز آن اطلاعی ندارند، برگزاری این رویداد اقدام موثری در در معرفی عناب است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: علیرغم اینکه ایران در بین کشورهای تولید کننده عناب در جهان رتبه سوم را دارد، نتایج مطالعات صورت گرفته در موضوع تولید و فرآوری این محصول نشان دهنده ضعف تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در زمینه این محصول استراتژیک است.

ابراهیمی ادامه داد: تقریبا تمامی صادرات عناب از مراکز تولید این محصول به سایر نقاط کشور و خارج از کشور بصورت محصول خام و فرآوری نشده و در بسته بندی های غیر استاندارد است.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه از ۷۱۶۷ تن عناب تولیدی در سال گذشته مجموعا ۳۵۰ تن عناب آن هم بصورت خام به ارزش ۳۶ میلیارد ریال از گمرکات کشور صادر شده است که تنها معادل پنج درصد عناب تولید شده در کشور است و این موضوع منجر به سود حداقلی تولید عناب برای تولید کنندگان آن شده، لذا توجه به بسته بندی عناب اگر مهمتر است تولید آن نباشد، قطعا به همان میزان مهم و نیازمند توجه است.

ابراهیمی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های کشور در حوزه بسته بندی محصولات مختلف غذایی و از طرفی وجود ایده های خلاقانه در بسته بندی محصولات، رویداد نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های عناب قصد دارد با حمایت از ایده‌های خلاقانه و فناورانه در این زمینه، شرایط را برای ورود عناب در بسته بندی‌های مناسب به بازار فراهم کند.

مدیر مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: به منظور تشویق صاحبان ایده به مشارکت در این رویداد ملی جوایز ارزنده ای شامل اهداء مبلغ ۴، ۳ و ۲ میلیون تومان وجه نقد به ایده های برتر اول تا سوم و همچنین بهره مندی از وام قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۱۰۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا در گام اول به تقویت و پرورش این ایده ها بپردازند.

ابراهیمی یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند ایده های خود را تا ۲۰ تیرماه با مراجعه به تارنمای دفتر نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به آدرس: https://uastartup.uast.ac.ir/fa/form/۴۲۰/annab ثبت و در این رویداد ملی شرکت کنند.

گفتنی است، این رویداد با حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی، بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند، صندوق کارآفرینی امید، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاد دانشگاهی (بیرناب)، شرکت محصولات غذایی امیرجان و شرکت زرین برگ خاوران برگزار می شود.
منبع
ایسنا

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی