1398/11/7 78

دولت کانادا قصد دارد کمپینی جهت تشویق شهروندان این کشور به حمایت از محصولات کشاورزی کانادایی و اطلاع رسانی در مورد کشاورزی و دامداری کانادا، به‌راه بیاندازد.

راه‌اندازی کمپین میلیون‌دلاری خرید محصولات کشاورزی در کانادا


دولت فدرال کانادا قصد دارد کمپینی ۵ ساله جهت تشویق شهروندان این کشور به حمایت از محصولات کشاورزی کانادایی و اطلاع رسانی و آموزش در مورد کشاورزی و دامداری کانادا و استانداردهای کیفی آن، به‌راه بیاندازد. دولت امیدوار است که با راه‌اندازی این کمپین از تابستان سال جاری مردم بیش از پیش به خرید تولیدات کانادایی ترغیب شوند. براساس دعوت‌نامه‌ای که مسئولین کشاورزی این کشور منتشر کرده‌اند آنها به‌دنبال یافتن شرکتی تبلیغاتی‌ هستند که در راه‌اندازی کمپین بازاریابی مشارکت نماید.

نام رسمی پروژه Buy Canadian Promotion Campaign نام دارد و طی آن قرار است کانادایی‌ها با بخش کشاورزی کشورشان بیشتر مرتبط شده و تشویق شوند تا به محصولات تولیدی کشاورزی، دامداری و دریایی این کشور بیش‌ازپیش اعتماد و افتخار نمایند. طی ۵ سال آینده، دولت سالانه بین ۱.۵ تا ۴ میلیون دلار برای احیاء بخش دامداری و کشاورزی و نوآوری در آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا درنظر گرفته است. زنان، سالمندان و بومیان کانادایی و جمعیت‌های دیگر، مخاطبان اصلی این کمپین خواهند بود. اینها در حالی است که روند دیگر رو به افزایشی در میان مردم به‌چشم می‌خورد که به‌سمت غذاهایی با پایه‌ی پروتئین‌های گیاهی جلب شده و بیش از قبل روش‌های مورد استفاده در کشاورزی صنعتی را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

قرار است این کمپین بر روی برانگیختن احساسات مردم تمرکز داشته باشد. در پیش‌نویس قرارداد این پروژه ذکر شده است که این کمپین می‌بایست داستان بخش‌ کشاورزی و غذایی کانادا را به‌گونه‌ای روایت کند که عواطف مخاطبان را به غلیان آورده، حس غرور و اعتماد به این بخش را در آنها تقویت نماید. برنامه‌ی مذکور بعد از آن مطرح شده که حزب لیبرال‌ در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود تا ۲۵ میلیون دلار صرف بهبود ارتباط میان صنعت کشاورزی و مصرف‌کنندگان کانادایی نماید، چیزی که به نظر می‌رسد در جامعه‌ی امروز کانادا مورد غفلت قرار گرفته است. طبق تحقیقات، مردم کانادا به‌طور روزافزونی نسبت به اینکه غذایشان چگونه تهیه می‌شود بی‌اطلاع‌تر می‌شوند.

با این‌وجود تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد کانادایی‌ها به دلیل حفظ سلامتی خود تمایل دارند که محصولات گوشتی کمتری مصرف کنند. همچنین تعداد قابل‌توجهی از کانادایی‌ها خواستار کمتر شدن وابستگی این کشور به محصولات کشاورزی آمریکایی هستند. مخصوصا بعد از آنکه دونالد ترامپ تعرفه‌های گمرکی مختلفی را روی واردات محصولات کانادایی وضع کرد. به هر حال شاید عمده‌ترین چالش این کمپین این باشد که در سیستم جهانی‌شده‌ی اقتصاد و کشاورزی چگونه می‌توان انتظار داشت که مصرف‌کننده‌ها قادر باشند همه‌ی کالاهای داخلی و خارجی را تشخیص داده و از هم تفکیک کنند؟ این مسئله مخصوصا در مورد محصولات تبدیلی بیشتر صدق می‌کند. به عنوان مثال یک سس گوجه‌فرنگی درحالی که برند یک شرکت خارجی را داراست ممکن است در خاک کانادا و توسط کارگران این کشور تولید شده باشد. یا یک تولیدکننده‌ی مربا در این کشور می‌تواند مواد اولیه‌ی خود را از کشورهای دیگر وارد کند.

مقاله اختصاصی گروه تدوین محتوای اگرونیک 
استفاده از این مطلب و انتشار آن، با ذکر نام اگرونیک  و درج لینک www.agronic.ir بلامانع می باشد.

منبع
Global News

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

صنعت ماشین های کشاورزی نیازمند سهمیه فولاد

بی‌توجهی به کشاورزی قراردادی مانع حضور جدی در بازارهای هدف

گیاه نخل مرداب یا پنجه کلاغی

کشاورزی سنتی دیگر مقرون به صرفه نیست

ارائه یک راهبرد جدید برای مقابله با عفونت‌های گیاهی

اجرای ۲۳۸ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال جاری

آتش زدن کاه و کلش برای مبارزه با آفات باوری غلط است

انسان، عامل اصلی گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی

ضرورت اصلاح الگوی کشت برای حفظ منافع کشاورزان

کشت ۲۳۰۰ هکتار دانه روغنی در کهگیلویه و بویراحمد

پیشنهاد کشت یولاف ارگانیک به‌جای تولید لبنیات ارگانیک

"اوسک" و نقش‌آفرینی ایران در بازار جهانی زعفران

همکاری ایران و اسپانیا در تامین و تولید بذر سبزی و صیفی

جذب ۶۰۶ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون در زنجان

تامین ۴۰ درصد شکر کشور در خوزستان

رونمایی جان دیر از نسل جدید موتورهای چهارچرخ UTV کشاورزی خود

مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه

صادرات ۵ میلیون کیلوگرم عصاره و اسانس در ۹ ماهه امسال

رتبه پنجم ایران در تولید گل و گیاه زینتی در آسیا

استفاده از برق و امواج کوتاه برای مبارزه با علف های هرز

لزوم خرید نهال‌ از مراکز معتبر برای مقابله با سرخرطومی خرما

تولید سالانه ۸.۱ میلیون تن میوه گرمسیری و نیمه گرمسیری

افزایش ۶۰ درصدی تولید قارچ

انتقال مزارع سبزی و صیفی البرز به محیط‌های گلخانه ای

آیا علف خرس همان گیاه انگور خرس است؟

اگرونیک در شبکه های اجتماعی