1398/11/7 1016

دولت کانادا قصد دارد کمپینی جهت تشویق شهروندان این کشور به حمایت از محصولات کشاورزی کانادایی و اطلاع رسانی در مورد کشاورزی و دامداری کانادا، به‌راه بیاندازد.

راه‌اندازی کمپین میلیون‌دلاری خرید محصولات کشاورزی در کانادا


دولت فدرال کانادا قصد دارد کمپینی ۵ ساله جهت تشویق شهروندان این کشور به حمایت از محصولات کشاورزی کانادایی و اطلاع رسانی و آموزش در مورد کشاورزی و دامداری کانادا و استانداردهای کیفی آن، به‌راه بیاندازد. دولت امیدوار است که با راه‌اندازی این کمپین از تابستان سال جاری مردم بیش از پیش به خرید تولیدات کانادایی ترغیب شوند. براساس دعوت‌نامه‌ای که مسئولین کشاورزی این کشور منتشر کرده‌اند آنها به‌دنبال یافتن شرکتی تبلیغاتی‌ هستند که در راه‌اندازی کمپین بازاریابی مشارکت نماید.

نام رسمی پروژه Buy Canadian Promotion Campaign نام دارد و طی آن قرار است کانادایی‌ها با بخش کشاورزی کشورشان بیشتر مرتبط شده و تشویق شوند تا به محصولات تولیدی کشاورزی، دامداری و دریایی این کشور بیش‌ازپیش اعتماد و افتخار نمایند. طی ۵ سال آینده، دولت سالانه بین ۱.۵ تا ۴ میلیون دلار برای احیاء بخش دامداری و کشاورزی و نوآوری در آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا درنظر گرفته است. زنان، سالمندان و بومیان کانادایی و جمعیت‌های دیگر، مخاطبان اصلی این کمپین خواهند بود. اینها در حالی است که روند دیگر رو به افزایشی در میان مردم به‌چشم می‌خورد که به‌سمت غذاهایی با پایه‌ی پروتئین‌های گیاهی جلب شده و بیش از قبل روش‌های مورد استفاده در کشاورزی صنعتی را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

قرار است این کمپین بر روی برانگیختن احساسات مردم تمرکز داشته باشد. در پیش‌نویس قرارداد این پروژه ذکر شده است که این کمپین می‌بایست داستان بخش‌ کشاورزی و غذایی کانادا را به‌گونه‌ای روایت کند که عواطف مخاطبان را به غلیان آورده، حس غرور و اعتماد به این بخش را در آنها تقویت نماید. برنامه‌ی مذکور بعد از آن مطرح شده که حزب لیبرال‌ در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود تا ۲۵ میلیون دلار صرف بهبود ارتباط میان صنعت کشاورزی و مصرف‌کنندگان کانادایی نماید، چیزی که به نظر می‌رسد در جامعه‌ی امروز کانادا مورد غفلت قرار گرفته است. طبق تحقیقات، مردم کانادا به‌طور روزافزونی نسبت به اینکه غذایشان چگونه تهیه می‌شود بی‌اطلاع‌تر می‌شوند.

با این‌وجود تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد کانادایی‌ها به دلیل حفظ سلامتی خود تمایل دارند که محصولات گوشتی کمتری مصرف کنند. همچنین تعداد قابل‌توجهی از کانادایی‌ها خواستار کمتر شدن وابستگی این کشور به محصولات کشاورزی آمریکایی هستند. مخصوصا بعد از آنکه دونالد ترامپ تعرفه‌های گمرکی مختلفی را روی واردات محصولات کانادایی وضع کرد. به هر حال شاید عمده‌ترین چالش این کمپین این باشد که در سیستم جهانی‌شده‌ی اقتصاد و کشاورزی چگونه می‌توان انتظار داشت که مصرف‌کننده‌ها قادر باشند همه‌ی کالاهای داخلی و خارجی را تشخیص داده و از هم تفکیک کنند؟ این مسئله مخصوصا در مورد محصولات تبدیلی بیشتر صدق می‌کند. به عنوان مثال یک سس گوجه‌فرنگی درحالی که برند یک شرکت خارجی را داراست ممکن است در خاک کانادا و توسط کارگران این کشور تولید شده باشد. یا یک تولیدکننده‌ی مربا در این کشور می‌تواند مواد اولیه‌ی خود را از کشورهای دیگر وارد کند.

مقاله اختصاصی گروه تدوین محتوای اگرونیک 
استفاده از این مطلب و انتشار آن، با ذکر نام اگرونیک  و درج لینک www.agronic.ir بلامانع می باشد.

منبع
Global News

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

شعار روز جهانی خاک؛ "جلوگیری از شوری خاک، افزایش بهره وری خاک"

تجزیه و تحلیل طرح‌های آزمایشی کشاورزی با نرم‌افزار R

جشنواره گل نرگس در خفر برگزار می‌شود

پیش بینی افزایش ۲ برابری کشت گلرنگ در استان همدان

برگزاری نمایشگاه تخصصی خرما و صنایع وابسته در بوشهر

برگزاری رویداد "آینده‌پژوهی در امنیت غذایی" در خوزستان

گیلان قطب گل و گیاه در کشور

بیش از ۱۱ هزار هکتار از باغات سیب آذربایجان غربی تحت پوشش آبیاری نوین

سهم ۳۳درصدی پسته از پهنه باغی سمنان

کسب بیش از ۱۵ هزار دلار درآمد از صادرات کیوی گیلان

۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی همدان زیر کشت سیر می‌رود

تولید بیش از ۹۰ تن قارچ در کازرون

افزایش ۳ برابری کشت کلزا در رودبار

بررسی فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی در خوزستان

نمایشگاه بین المللی کشاورزی کرمان (ادوات و ماشین آلات، نهادها، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری)

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سه هزار هکتار از باغ‌های انگور ملایر

توصیه‌های کارشناسی به کشاورزان در پی کاهش دما

کرمانشاه؛ در مسیر توسعه صنعت گلخانه‌داری

پیش بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران در استان کرمان

آغاز برداشت ماشینی سویا در سیاهکل

کشت گیاه کاملینا برای اولین بار در بمپور

افزایش سطح گلخانه‌های رزن به ۲۳ هکتار

ذهنهای ایده پرداز در انتظار حمایت

ترویج کشت‌های کم آب بر زرشک و سماق در اسدآباد

میزان و نحوه مصرف کود ارگانیک ازومایت در صیفی‌جات

اگرونیک در شبکه های اجتماعی