1398/11/7 2046

دولت کانادا قصد دارد کمپینی جهت تشویق شهروندان این کشور به حمایت از محصولات کشاورزی کانادایی و اطلاع رسانی در مورد کشاورزی و دامداری کانادا، به‌راه بیاندازد.

راه‌اندازی کمپین میلیون‌دلاری خرید محصولات کشاورزی در کانادا


دولت فدرال کانادا قصد دارد کمپینی ۵ ساله جهت تشویق شهروندان این کشور به حمایت از محصولات کشاورزی کانادایی و اطلاع رسانی و آموزش در مورد کشاورزی و دامداری کانادا و استانداردهای کیفی آن، به‌راه بیاندازد. دولت امیدوار است که با راه‌اندازی این کمپین از تابستان سال جاری مردم بیش از پیش به خرید تولیدات کانادایی ترغیب شوند. براساس دعوت‌نامه‌ای که مسئولین کشاورزی این کشور منتشر کرده‌اند آنها به‌دنبال یافتن شرکتی تبلیغاتی‌ هستند که در راه‌اندازی کمپین بازاریابی مشارکت نماید.

نام رسمی پروژه Buy Canadian Promotion Campaign نام دارد و طی آن قرار است کانادایی‌ها با بخش کشاورزی کشورشان بیشتر مرتبط شده و تشویق شوند تا به محصولات تولیدی کشاورزی، دامداری و دریایی این کشور بیش‌ازپیش اعتماد و افتخار نمایند. طی ۵ سال آینده، دولت سالانه بین ۱.۵ تا ۴ میلیون دلار برای احیاء بخش دامداری و کشاورزی و نوآوری در آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا درنظر گرفته است. زنان، سالمندان و بومیان کانادایی و جمعیت‌های دیگر، مخاطبان اصلی این کمپین خواهند بود. اینها در حالی است که روند دیگر رو به افزایشی در میان مردم به‌چشم می‌خورد که به‌سمت غذاهایی با پایه‌ی پروتئین‌های گیاهی جلب شده و بیش از قبل روش‌های مورد استفاده در کشاورزی صنعتی را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

قرار است این کمپین بر روی برانگیختن احساسات مردم تمرکز داشته باشد. در پیش‌نویس قرارداد این پروژه ذکر شده است که این کمپین می‌بایست داستان بخش‌ کشاورزی و غذایی کانادا را به‌گونه‌ای روایت کند که عواطف مخاطبان را به غلیان آورده، حس غرور و اعتماد به این بخش را در آنها تقویت نماید. برنامه‌ی مذکور بعد از آن مطرح شده که حزب لیبرال‌ در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود تا ۲۵ میلیون دلار صرف بهبود ارتباط میان صنعت کشاورزی و مصرف‌کنندگان کانادایی نماید، چیزی که به نظر می‌رسد در جامعه‌ی امروز کانادا مورد غفلت قرار گرفته است. طبق تحقیقات، مردم کانادا به‌طور روزافزونی نسبت به اینکه غذایشان چگونه تهیه می‌شود بی‌اطلاع‌تر می‌شوند.

با این‌وجود تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد کانادایی‌ها به دلیل حفظ سلامتی خود تمایل دارند که محصولات گوشتی کمتری مصرف کنند. همچنین تعداد قابل‌توجهی از کانادایی‌ها خواستار کمتر شدن وابستگی این کشور به محصولات کشاورزی آمریکایی هستند. مخصوصا بعد از آنکه دونالد ترامپ تعرفه‌های گمرکی مختلفی را روی واردات محصولات کانادایی وضع کرد. به هر حال شاید عمده‌ترین چالش این کمپین این باشد که در سیستم جهانی‌شده‌ی اقتصاد و کشاورزی چگونه می‌توان انتظار داشت که مصرف‌کننده‌ها قادر باشند همه‌ی کالاهای داخلی و خارجی را تشخیص داده و از هم تفکیک کنند؟ این مسئله مخصوصا در مورد محصولات تبدیلی بیشتر صدق می‌کند. به عنوان مثال یک سس گوجه‌فرنگی درحالی که برند یک شرکت خارجی را داراست ممکن است در خاک کانادا و توسط کارگران این کشور تولید شده باشد. یا یک تولیدکننده‌ی مربا در این کشور می‌تواند مواد اولیه‌ی خود را از کشورهای دیگر وارد کند.

مقاله اختصاصی گروه تدوین محتوای اگرونیک 
استفاده از این مطلب و انتشار آن، با ذکر نام اگرونیک  و درج لینک www.agronic.ir بلامانع می باشد.

منبع
Global News

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی