رییس سازمان توسعه تجارت از برگزاری دورههای آموزشی بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تجارت ایران در این حوزه گسترش پیدا کند.
به گزارش ایسنا، «علیرضا پیمانپاک» رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص این کارگاه آموزشی گفت: «در چارچوب پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بینالملل (ITC) و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، کارگاه آموزشی ۳ روزه با عنوان بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی برگزار میشود.»
وی با بیان اینکه این کارگاه از یکشنبه ۲۷ آذرماه به مدت ۳ روز برگزار میشود، افزود: «در این کارگاه آموزشی، موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ توسط سباستین یوانیتیس، کارشناس بینالمللی ITC، به حدود ۴۵ شرکت ایرانی فعال در حوزه تولید و صادرات گیاهان دارویی از کل کشور و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت و برخی دستگاههای دولتی در حال آموزش است.»
در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی «محمدمهدی برومندی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به جایگاه اول ج. ا ایران در سطح منطقه در تولید گیاهان دارویی به برنامه بلند مدت وزارت جهاد برای حمایت از این بخش و افزایش سطح زیرکشت برای گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار تاکید کرد.
وی همچنین افزود: «در حوزه تولید ارگانیک و برندسازی گیاهان دارویی که از برنامههای ITC نیز است میتوان از کمکها و راهنماییهای این مرکز نیز استفاده کرد.»
در این مراسم همچنین «میرهادی سیدی» مشاور بینالملل سازمان توسعه تجارت و مسئول پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بینالملل بر استفاده از راهنماییها و اطلاعات مشاوران بینالمللی ITC تأکید کرد و افزود: «در فروش کالاهای تولیدی در بازارهای بینالمللی تنها ۴۰ درصد رقابت پذیری کالاها مربوط به قیمت و کیفیت کالاست و بقیه عوامل موثر بر فروش و صادرات شامل مواردی همچون بازاریابی مناسب و برندینگ است که بیانگر اهمیت و لزوم ارتقای دانش تجار و تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه میشود.»
لازم به ذکر است که در روز اول این کارگاه آموزشی موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ بخشی، استراتژی بازاریابی و برندینگ بخشی اطلاعات بازار و برندینگ و شناسایی برند ارائه شد و در یک برنامه عملیاتی و کاربردی گروههای کاری بین مشارکت کنندگان دوره تشکیل و موارد آموزشی مورد تمرین قرار گرفت.
بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، در روزهای بعد نیز نمونههای موفق ارائه و موضوعات مربوط به تعاملات بازاریابی و بازاریابی دیجیتال و مذاکرات فروش بینالمللی قیمتگذاری و کانالهای توزیع و بازاریابی، برندینگ و فروش (ارزیابی نیازها) و تعدیل و تطبیق ارزیابی نیازها تدریس و نسخه اولیه برنامه کاری طراحی و ارائه میشود.