1401/9/30 417

رییس سازمان توسعه تجارت از برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تجارت ایران در این حوزه گسترش پیدا کند.

ایران گیاهان دارویی خود را صادر می‌کند


رییس سازمان توسعه تجارت از برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تجارت ایران در این حوزه گسترش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، «علیرضا پیمان‌پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص این کارگاه آموزشی گفت: «در چارچوب پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، کارگاه آموزشی ۳ روزه با عنوان بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی برگزار می‌شود.»

وی با بیان اینکه این کارگاه از یکشنبه ۲۷ آذرماه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، افزود: «در این کارگاه آموزشی، موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ توسط سباستین یوانیتیس، کارشناس بین‌المللی ITC، به حدود ۴۵ شرکت ایرانی فعال در حوزه تولید و صادرات گیاهان دارویی از کل کشور و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت و برخی دستگاه‌های دولتی در حال آموزش است.»

در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی «محمدمهدی برومندی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به جایگاه اول ج. ا ایران در سطح منطقه در تولید گیاهان دارویی به برنامه بلند مدت وزارت جهاد برای حمایت از این بخش و افزایش سطح زیرکشت برای گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار تاکید کرد.

وی همچنین افزود: «در حوزه تولید ارگانیک و برندسازی گیاهان دارویی که از برنامه‌های ITC نیز است می‌توان از کمک‌ها و راهنمایی‌های این مرکز نیز استفاده کرد.»

در این مراسم همچنین «میرهادی سیدی» مشاور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت و مسئول پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل بر استفاده از راهنمایی‌ها و اطلاعات مشاوران بین‌المللی ITC تأکید کرد و افزود: «در فروش کالاهای تولیدی در بازارهای بین‌المللی تنها ۴۰ درصد رقابت پذیری کالاها مربوط به قیمت و کیفیت کالاست و بقیه عوامل موثر بر فروش و صادرات شامل مواردی همچون بازاریابی مناسب و برندینگ است که بیانگر اهمیت و لزوم ارتقای دانش تجار و تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه می‌شود.»

لازم به ذکر است که در روز اول این کارگاه آموزشی موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ بخشی، استراتژی بازاریابی و برندینگ بخشی اطلاعات بازار و برندینگ و شناسایی برند ارائه شد و در یک برنامه عملیاتی و کاربردی گروه‌های کاری بین مشارکت کنندگان دوره تشکیل و موارد آموزشی مورد تمرین قرار گرفت.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، در روزهای بعد نیز نمونه‌های موفق ارائه و موضوعات مربوط به تعاملات بازاریابی و بازاریابی دیجیتال و مذاکرات فروش بین‌المللی قیمت‌گذاری و کانال‌های توزیع و بازاریابی، برندینگ و فروش (ارزیابی نیازها) و تعدیل و تطبیق ارزیابی نیازها تدریس و نسخه اولیه  برنامه کاری طراحی و ارائه می‌شود.
منبع
ایسنا

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی