1401/9/30 101

رییس سازمان توسعه تجارت از برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تجارت ایران در این حوزه گسترش پیدا کند.

ایران گیاهان دارویی خود را صادر می‌کند


رییس سازمان توسعه تجارت از برگزاری دوره‌های آموزشی بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تجارت ایران در این حوزه گسترش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، «علیرضا پیمان‌پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص این کارگاه آموزشی گفت: «در چارچوب پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، کارگاه آموزشی ۳ روزه با عنوان بازاریابی و برندینگ در حوزه گیاهان دارویی برگزار می‌شود.»

وی با بیان اینکه این کارگاه از یکشنبه ۲۷ آذرماه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، افزود: «در این کارگاه آموزشی، موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ توسط سباستین یوانیتیس، کارشناس بین‌المللی ITC، به حدود ۴۵ شرکت ایرانی فعال در حوزه تولید و صادرات گیاهان دارویی از کل کشور و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت و برخی دستگاه‌های دولتی در حال آموزش است.»

در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی «محمدمهدی برومندی» معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به جایگاه اول ج. ا ایران در سطح منطقه در تولید گیاهان دارویی به برنامه بلند مدت وزارت جهاد برای حمایت از این بخش و افزایش سطح زیرکشت برای گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار تاکید کرد.

وی همچنین افزود: «در حوزه تولید ارگانیک و برندسازی گیاهان دارویی که از برنامه‌های ITC نیز است می‌توان از کمک‌ها و راهنمایی‌های این مرکز نیز استفاده کرد.»

در این مراسم همچنین «میرهادی سیدی» مشاور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت و مسئول پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل بر استفاده از راهنمایی‌ها و اطلاعات مشاوران بین‌المللی ITC تأکید کرد و افزود: «در فروش کالاهای تولیدی در بازارهای بین‌المللی تنها ۴۰ درصد رقابت پذیری کالاها مربوط به قیمت و کیفیت کالاست و بقیه عوامل موثر بر فروش و صادرات شامل مواردی همچون بازاریابی مناسب و برندینگ است که بیانگر اهمیت و لزوم ارتقای دانش تجار و تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه می‌شود.»

لازم به ذکر است که در روز اول این کارگاه آموزشی موضوعات مربوط به بازاریابی و برندینگ بخشی، استراتژی بازاریابی و برندینگ بخشی اطلاعات بازار و برندینگ و شناسایی برند ارائه شد و در یک برنامه عملیاتی و کاربردی گروه‌های کاری بین مشارکت کنندگان دوره تشکیل و موارد آموزشی مورد تمرین قرار گرفت.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، در روزهای بعد نیز نمونه‌های موفق ارائه و موضوعات مربوط به تعاملات بازاریابی و بازاریابی دیجیتال و مذاکرات فروش بین‌المللی قیمت‌گذاری و کانال‌های توزیع و بازاریابی، برندینگ و فروش (ارزیابی نیازها) و تعدیل و تطبیق ارزیابی نیازها تدریس و نسخه اولیه  برنامه کاری طراحی و ارائه می‌شود.
منبع
ایسنا

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

آزمایشگاه کشت بافت گیاهی مرکز تحقیقات جهادکشاورزی استان زنجان افتتاح شد

آغاز طرح ایجاد مزارع نوآوری در استان بوشهر

احداث ۳۰ هکتار باغ گل محمدی در شهرستان تفتان

لرستان قطب محصولات گلخانه‌ای خواهد شد

۱۲۵ پروژه کشاورزی در کردستان بهره‌برداری می‌شود

آزمون خاک، پیش‌نیاز کشاورزی پایدار

کشت ۸۰۰۰ هکتار دانه‌های روغنی در لرستان

ایجاد ۳۰۰۰ فرصت شغلی در حوزه کشاورزی هرمزگان

ذخیره بیش از ۴ هزار تن کود برای کشت بهاره البرز

تجهیز ۱۰۰ هکتار از اراضی سرخه به سیستم‌های نوین آبیاری

کشت قراردادی و تضمین خرید گندم از کشاورزان نکایی

مصرف بیش از حد سموم و آفت کش‌ها سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می کنند

سبز شدن دل کشاورزان ماسالی با جشنواره گل نرگس

برگزاری دو رویداد فناوری در حوزه کشاورزی هوشمند

هر آنچه از مشخصات تا خرید نهال گردو دیرگل باید بدانید

امضای ۲ تفاهم نامه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی خراسان‌ جنوبی

توصیه‌هایی به کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات

امکان استفاده از آب شور در کشاورزی با روش دانش‌محور میسر شد

اجرای طرح تولید کشت گل و گیاهان زینتی در نیکشهر

آغاز برداشت نارنگی از شش هزار هکتار باغ‌های هرمزگان

حمایت از تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در توسعه کشاورزی

اجرا و آغاز 36 طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی

افزایش ۵ برابری کشت قراردادی گندم در فارس

تولید یک میلیون تن برنج سفید در مازندران

راه‌اندازی اولین مزرعه گردشگری کشاورزی در اندیمشک

اگرونیک در شبکه های اجتماعی