1397/11/27 1760

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو): آمادگی داریم تا به ایران برای مبارزه با آفت ملخ کمک کنیم.

اعلام آمادگی فائو برای مبارزه با آفت ملخ در ایران

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: این سازمان تجربه‌های زیادی در بحث مبارزه با آفت ملخ در کشورهای مختلف دنیا دارد و آمادگی داریم تا به ایران برای حل این مشکل کمک کنیم.

به گزارش ایسنا، حافیظ جانوف امروز ۲۷ بهمن ماه در حاشیه بازدید از طرح کشت گندم «سیمیت» در دشت آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار انجام گرفته در پلاتفرم کشت گندم «سیمیت» در دشت آزادگان کاری بسیار خوب و ثمر بخش است و از کشاورزانی که در این مزارع برای به بار نشستن این طرح تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم. وی افزود: در پلاتفرم دشت آزدگان چند رقم گندم کشت شده و در این کشت به بحث کشاورزی حفاظتی که اساس کشاورزی پایدار است به صورت ویژه توجه شده است.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تصریح کرد: با اجرای این طرح در دشت آزادگان قطعاً در سال‌های آینده شاهد توسعه کشاورزی حفاظتی در منطقه خواهیم بود و در این زمینه کشاورزان می‌توانند از ثمرات کشاورزی حفاظتی بهره‌مند شوند.

جانوف عنوان کرد: اطمینان داریم که با همکاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فائو طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های زراعی گندم‌بنیان در ایران را توسعه خواهیم داد تا بتوانیم به هدف اجرای آنکه رشد عملکرد گندم در ایران است، دست پیدا کنیم. وی در خصوص پیدایش آفت ملخ دریایی در ایران گفت: خبردار شده‌ایم که این نوع ملخ در مزارع ایران مشاهده شده است. در این زمینه همکاران ما در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط هستند تا مساله را تحلیل و نسبت به انتقال تجارب اقدام کنند.

نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خاطرنشان کرد: این سازمان تجربه‌های زیادی در بحث مبارزه با آفت ملخ در کشورهای دنیا دارد و آمادگی داریم به ایران برای حل این مشکل کمک کنیم. به گزارش ایسنا، محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز ۲۷ بهمن ماه در حاشیه بازدید نمایندگان فائو از طرح کشت گندم «سیمیت» در دشت آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان دارای ۴ پلاتفرم کشت گندم «سیمیت» هستیم که در مناطق شوش، اندیمشک، دزفول و دشت آزادگان واقع شده‌اند. وی افزود: یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح بحث کشاورزی حفاظتی است که بدون انجام فعالیت‌های کشاورزی سنتی اجرایی می‌شود. این عملیات به افزایش حاصلخیزی خاک، بهبود وضعیت خاک و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به خاک‌ورزی حفاظتی به عنوان یکی از اهداف این پروژه تصریح کرد: در دنیا در بیش از ۱۸۰ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی علمیات خاک ورزی حفاظتی و بی‌خاک ورزی انجام می‌شود. این عدد در کشور ایران حدود ۱.۷ میلیون هکتار و در خوزستان در سطح حدود ۴۸۰ هزار هکتار است.

قاسمی نژاد ادامه داد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح عملیات به‌نژادی است که در حال حاضر این مساله در مرکز تحقیقات کشاورزی دزفول در حال اجرا است و ارقام مختلفی مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و در نهایت با نظر محققان و کشاورزان ارقام برتر معرفی می‌شوند. وی عنوان کرد: در هر پلاتفرم این پروژه، شش سناریوی زراعی مدنظر است که تناوب‌های کشت مختلف در آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از این آزمایش‌ها بحث مقایسه ارقام با یکدیگر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در اجرای این پروژه سه ضلع تحقیقات، ترویج و کشاورز در پلاتفرم‌های مد نظر کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند و همه آموزش‌های لازم و یافته‌هایی که از این پلاتفرم‌ها به صورت عملیاتی به دست می‌آیند، به صورت همزمان به کشاورزان انتقال داده می‌شود.

نظر شما

پرطرفدارترین مطالب امروز

تازه های اگرونیک

دانشگاه تهران در جمع ۳ مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم حوزه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده

تاکنون بیش از ۴۵۰ گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه‌دار شده‌اند

پیش‌بینی ۷‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور

کسب درآمد با رام کردن تمشک‌های وحشی در گلستان

آموزش، زیربنای استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین

برداشت برنج از ۵۵ درصد اراضی شالیکاری گیلان

آموزش و ترویج مهم‌ترین برنامه جهاد کشاورزی

کاهش اثرات تنش آبی در محصولات کشاورزی

خسارت ۲۵ درصدی علف‌های هرز به محصولات کشاورزی

پاییز امسال ۳۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم می‌رود

کشاورزان در ساعات اوج گرما آبیاری نکنند

۴۰۲ هکتار گلرنگ در لرستان کشت شده است

امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

دانه‌های روغنی کاملینا از کشاورزان خراسان شمالی خرید تضمینی می‌شود

مازاد تولید شالیکاران گلستانی خریداری می‌شود

تامین آب ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق سدهای خراسان شمالی

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهان خودداری کنند

تعجیل در برداشت برنج ممنوع

آسیای میانه و روسیه خریدار محصولات گلخانه‌ای هرمزگان

بررسی مستندی درباره فروچاله‌ها

تجهیز ۵۷ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری نوین

شناسایی ۴۷٠ گونه گیاهان دارویی در آذربایجان غربی

در پی ساماندهی فارغ‌التحصیلان جویای کارِ کشاورزی هستیم

پیش‎‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن هلو از باغات چهارمحال و بختیاری

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

اگرونیک در شبکه های اجتماعی